21.12.2009
Από την περασμένη εβδομάδα, με την κατολίσθηση στα Τέμπη, η Ελλάδα είναι στην κυριολεξία κομμένη στα δύο. Οι συνέπειες από τον επ’ αόριστον αποκλεισμό του βασικού οδικού άξονα γίνονται ακόμη πιο οδυνηρές, καθώς στη χώρα μας οι οδικές μεταφορές καλύπτουν πάνω από το 98% των χερσαίων μεταφορών.
Μέχρι στιγμής οι εναλλακτικές λύσεις εστιάζονται κυρίως στη διοχέτευση της καθημερινής κυκλοφορίας 50.000 οχημάτων από τοπικούς παρακαμπτήριους δρόμους, με μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση για τους οικισμούς της περιοχής, υψηλό κίνδυνο ατυχημάτων, σοβαρές καθυστερήσεις για τους οδηγούς από τα 60-150 επιπλέον χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή ο αντίστοιχος σιδηροδρομικός άξονας, πρόσφατα αναβαθμισμένος ριζικά και ανεπηρέαστος από την κατολίσθηση, αξιοποιεί μικρό μόνο μέρος των δυνατοτήτων του.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι κεντρικός άξονας και στις προσωρινές λύσεις, όσο παραμένουν τα Τέμπη κλειστά, οφείλει να είναι η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου.
• Με πρώτο απαραίτητο βήμα την ενίσχυση του ΟΣΕ με διπλασιασμό των δρομολογίων στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα βόρεια της Λάρισας, και παράλληλη ενίσχυση και στις αντίστοιχες εμπορευματικές μεταφορές.
• Με συστηματική οργάνωση της μεταφόρτωσης οχημάτων σε τρένα, για την τοπική παράκαμψη του κλειστού δρόμου στα Τέμπη. Η χρήση συρμών με πλατφόρμες φόρτωσης για ΙΧ, λεωφορεία και φορτηγά μπορεί να δώσει λύσεις, αν εξασφαλιστούν επειγόντως ειδικά βαγόνια από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στηθούν προκατασκευασμένες ράμπες στους σταθμούς όπου θα φορτώνονται τα οχήματα.
Με σημερινή επιστολή τους προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητήσαμε ήδη επείγουσα συνάντηση προκειμένου να του εκθέσουμε αναλυτικότερα την πρότασή μας. Στην επιστολή τονίζουμε επίσης ότι προσφερόμαστε να συνεργαστούμε τόσο με το υπουργείο όσο και με τους ενδιαφερόμενους φορείς, για την υλοποίηση λύσεων σε αυτή την κατεύθυνση.
Μια τέτοια επιλογή δε θα ανακουφίσει μόνο όσους πλήττονται άμεσα από την αποκοπή του δρόμου στα Τέμπη, αλλά θα δημιουργήσει και πολύτιμη εμπειρία για σχεδιασμό μιας βιώσιμης πολιτικής μεταφορών, ενόψει και των προκλήσεων που θέτει η κλιματική αλλαγή, όπου ο σιδηρόδρομος θα αποτελεί τον κορμό για μεταφορές μεγάλων και μεσαίων αποστάσεων και το αυτοκίνητο θα έχουν συμπληρωματικό ρόλο για μικρότερες αποστάσεις.
Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων
Για περισσότερες πληροφορίες: Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070
Νάσος Κόκκινος 6974 300002
(ακολουθεί η επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών)
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr - email:
ecogreen@otenet.gr,
ecogreens@nath.grΑθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196
Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2009
Προς τον
Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
κ. Δημήτρη Ρέππα
φαξ: 210 6427520
Κοινοποίηση:
υφυπουργό κ. Ν. Σηφουνάκη
φαξ: 210 6508040
Ενόψει του σοβαρού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με την κατολίσθηση στα Τέμπη και τον επ’ αόριστον αποκλεισμό της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν επειγόντως συνάντηση μαζί σας προκειμένου να σας εκθέσουν τις προτάσεις τους για λύσεις άμεσης ανάγκης με βάση το σιδηρόδρομο και τη μεταφόρτωση των οχημάτων σε ειδικούς συρμούς.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι στο θέμα αυτό χρειάζεται η ευρύτερη δυνατή συνεργασία, τόσο με τον ΟΣΕ και τους τοπικούς φορείς των πληττόμενων νομών, όσο και με τις ΜΚΟ που ασχολούνται με τις βιώσιμες μεταφορές και την προώθηση του σιδηροδρόμου.
Με δεδομένη τη διάθεσή μας για ουσιαστική συνεργασία, είμαστε από την πλευρά είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε κάθε πολιτική και πρακτική συνεργασία.
Για τους Οικολόγους Πράσινους
Μιχάλης Πετράκος
Συντονιστής της Εκτελεστικής Γραμματείας
Για επικοινωνία: Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070
Νάσος Κόκκινος 6974 300002