ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
 
ΦόρουμΠόρταλΕικονοθήκηLatest imagesΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Πρόσφατα Θέματα
Πλοήγηση
 Πόρταλ
 Ευρετήριο
 Κατάλογος Μελών
 Προφίλ
 Συχνές Ερωτήσεις
 Αναζήτηση
Δημόσια συζήτηση
Affiliates
free forum


 

 : Ποια μέτρα προτείνει η Νομαρχία για Πειραιά και λιμάνι

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Admin
Admin



Αριθμός μηνυμάτων : 238
Join date : 27/04/2009
Ηλικία : 70
Τόπος : Παλλήνη-Αν. Αττικής

: Ποια μέτρα προτείνει η Νομαρχία για Πειραιά και λιμάνι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: : Ποια μέτρα προτείνει η Νομαρχία για Πειραιά και λιμάνι   : Ποια μέτρα προτείνει η Νομαρχία για Πειραιά και λιμάνι Icon_minitimeΚυρ Φεβ 14, 2010 2:49 am

Το πακέτο μέτρων που προτείνει η Νομαρχία Πειραιά, το οποίο θα συζητηθεί στη διαβούλευση εν όψει της συζήτησης του ΚΥΣΥΜ για τον Πειραιά και το λιμάνι κατέθεσε η Νομαρχία Πειραιά. Σύμφωνα με τις προτάσεις του Νομάρχη Γιάννη Μίχα, τα προτεινόμενα μέτρα είναι τα εξής: Α. ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ.Α1. Επέκταση ΜΕΤΡΟ Χαϊδάρι – Πειραιάς.Η επέκταση του Metro στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά είναι ένα έργο ιστορικό. Πάνω από όλα όμως είναι ένα έργο αναγκαίο. Ένα έργο αναγκαίο για την κοινωνία, την οικονομία, το περιβάλλον, το εμπόριο, ένα έργο που έχει τη δύναμη να αλλάξει ριζικά την εικόνα των πόλεών μας. Ένα έργο που οι συμπολίτες μας αναμένουν με προσμονή, προκειμένου να ανασάνουν από το κυκλοφοριακό και την ταλαιπωρία που υφίστανται στις μετακινήσεις τους.

Ένα έργο που θα επιτρέψει στο περιβάλλον μας να ανασάνει από την εκπομπή των ρύπων των χιλιάδων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας καθημερινά.

Με το METRO λοιπόν μας δίνεται η δυνατότητα να γίνει πράξη ο βασικός και αμετάκλητος στόχος μας για την παροχή ενός ολοκληρωμένου δικτύου μεταφορών και συγκοινωνιών για τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Μιας περιοχής που αριθμεί εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και σήμερα στερείται αυτού του δικαιώματος.

Η επέκταση της γραμμής 3 του Metro από Χαϊδάρι προς Πειραιά περιλαμβάνει ως ενδιάμεσους σταθμούς την Αγ. Βαρβάρα, την Πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, την πλατεία Ελ. Βενιζέλου στη Νίκαια, και τρεις ακόμα σταθμούς στον Πειραιά, την οδό Αιτωλικού στα Μανιάτικα, το Λιμάνι και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Η Νομαρχία Πειραιά θεωρεί τη συγκεκριμένη χάραξη εξαιρετικά ανεπαρκή και αποσπασματική διότι δεν συμπεριελάμβανε μεγάλες συνοικίες του Πειραιά, τους Δήμους Κερατσινίου, Περάματος, Ρέντη, τα μεγάλα νοσοκομεία της περιοχής.

Επίσης η χάραξη που προκρίθηκε έγινε χωρίς πρότερο διάλογο με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς.

Παρόλα αυτά επειδή στη Νομαρχία Πειραιά κρίναμε ιστορικό το εγχείρημα είπαμε ΝΑΙ στο μετρό με δεσμευτικούς όρους που δεν τηρήθηκαν.

Και όχι μόνο δεν τηρήθηκαν οι όροι που θέσαμε αλλά η προηγούμενη Κυβέρνηση προχώρησε στην αυθαίρετη περικοπή της γραμμής κατά ένα σταθμό (αυτόν της Ευαγγελίστριας), ενώ ακόμη και αυτή η κουτσουρεμένη χάραξη έχει καθυστερήσει δραματικά.

Το κομβικής όμως σημασίας αυτό έργο για τους χιλιάδες κατοίκους και εκατομμύρια επισκέπτες του ευρύτερου Πειραιά δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Για τον λόγο αυτό πρέπει να προχωρήσει άμεσα.

Α2. Επέκταση ΤΡΑΜ προς Πειραιά

Το ΤΡΑΜ, στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, αναμένεται να αλλάξει τη ζωή της πόλης του λιμανιού, να δώσει ανάσα στην εμπορική και κοινωνική ζωή του ευρύτερου Πειραιά που σήμερα ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό, το θόρυβο και τα καυσαέρια.

Όπως έχει δείξει και αποδείξει η διεθνής εμπειρία, πρόκειται για λύση οικολογική, οικονομική, αξιόπιστη, που πέραν όλων αυτών αναβαθμίζει τις περιοχές από όπου διέρχεται, με έργα ανάπλασης, πεζοδρομήσεων, πρασίνου. Δεν είναι τυχαίο ότι το τραμ ως μεταφορικό μέσο χρησιμοποιείται σήμερα σε πάνω από 400 πόλεις του κόσμου και είναι ένα μέσο που διαρκώς επεκτείνεται και αναβαθμίζεται σε ό,τι αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.

Για τους παραπάνω λόγους γνωμοδοτήσαμε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, παρά το γεγονός ότι η πρώτη φάση επέκτασής του δεν προσφέρει μεγάλες ανάσες στον Πειραιά.

Η πρώτη φάση θα ξεκινά από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στο Φάληρο και θα καταλήγει ξανά στο ΣΕΦ με την ακόλουθη κυκλική διαδρομή:

 Είσοδος στον Πειραιά μέσω Μικράς Ασίας (Λ. Παπανδρέου) - Γρ. Λαμπράκη – Β. Γεωργίου - Ακτή Ποσειδώνος (τερματικός σταθμός) με μονή τροχιά

 Έξοδος από τον τερματικό σταθμό της Ακτής Ποσειδώνος μέσω Εθνικής Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση, επίσης με μονή τροχιά.

Γιατί εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να κερδίσει ο τόπος μας, να κερδίσουμε όλοι μας, αποκτώντας επιτέλους ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και κυρίως φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς που θα ανταποκρίνεται επαρκώς στην κοινή μας ανάγκη για μια καλλίτερη ποιότητα ζωής.

Και γιατί θεωρούμε την πρώτη φάση επέκτασης ως το πρώτο αναγκαίο και καθοριστικό βήμα για την οργάνωση του δικτύου προς τις πολυπληθείς συνοικίες του ευρύτερου Πειραιά και τα μητροπολιτικά νοσοκομεία, που θα πρέπει να εξυπηρετηθούν κατά προτεραιότητα.

Για εμάς είναι εξαιρετικής σημασίας να σχεδιαστεί και να αφομοιωθεί στην πρώτη κιόλας φάση του έργου, η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τα μητροπολιτικά νοσοκομεία Τζάνειο και Μεταξά καθώς και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να σχεδιαστεί και να προγραμματιστεί με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα η β΄φάση επέκτασης του έργου προς όλους τους Δήμους του ευρύτερου Πειραιά και όχι μόνο σε αυτούς που αναφέρονται στην μελέτη.

Α3. Σιδηροδρομική Σύνδεση εμπορικού λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο υπερτοπικού χαρακτήρα, ένα πολύ σπουδαίο έργο για το εμπόριο, για την ανάπτυξη, που μπορεί ταυτόχρονα να συμβάλλει και στην περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας ζωής χιλιάδων κατοίκων του ευρύτερου Πειραιά και της Δυτικής Αττικής.

Ένα μεγάλο έργο που είχε ανάγκη το μεγάλο λιμάνι με τις εμπορικές του δραστηριότητες. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την υλοποίησή του και για τις τοπικές κοινωνίες του Πειραιά είναι σημαντικά :
• Μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση από την κυκλοφορία των φορτηγών οχημάτων
• Σημαντική αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου
• Αποτροπή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων
• Μικρότερες φθορές στο οδικό δίκτυο

Το έργο δυστυχώς έχει καθυστερήσει δραματικά με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης και με συνέπεια σήμερα να είναι ορατός ο κίνδυνος της απώλειας της χρηματοδότησής του από την Ε.Ε. αλλά και ενός σημαντικού έργου για τον σιδηρόδρομο. Για τον λόγο αυτό η υλοποίησή του επείγει.

Αυτό ωστόσο στο οποίο θα πρέπει να δοθεί έμφαση και πολύ μεγάλη προσοχή είναι στους περιβαλλοντικούς όρους του έργου τόσο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών όσο και κυρίως κατά τη λειτουργία του.

Το λέμε αυτό γιατί έχουμε γίνει μάρτυρες κατά το παρελθόν περιπτώσεων μεγάλων έργων, όπως ήταν το οδικό έργο του Κηφισού, που οι περιβαλλοντικοί όροι παραμελήθηκαν πλήρως με αποτέλεσμα το έργο να έχει μετατραπεί σε βραχνά για την καθημερινότητα των κατοίκων.

Τέτοια λάθη δεν πρέπει να επιτρέψουμε να επαναληφθούν. Οφείλουμε στους συμπολίτες μας και ιδίως στους κατοίκους των ιδιαίτερα επιβαρυμένων και φορτισμένων από πολλές δραστηριότητες περιοχών του Περάματος από τη μεριά του Πειραιά αλλά και των Δήμων της Δυτικής Αττικής να διασφαλίσουμε ότι το έργο δεν θα αποτελέσει ακόμη ένα βάρος στην ποιότητα της ζωής τους, λαμβάνοντας πολύ σοβαρά υπόψη τις προτάσεις τις δικές τους αλλά και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Α.4 Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού Ν. Φάληρο – Καμίνια – Πειραιάς

Πρόκειται για ένα επίσης σημαντικό έργο που θα αποσυμφορήσει μια ευαίσθητη για τον Πειραιά περιοχή που αποτελεί σημείο εισόδου και εξόδου από την πόλη. Είναι αναγκαίο οι απαραίτητες εργασίες να προχωρήσουν.

Α5. Ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας - Μεγάρων

Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η οδική σύνδεση (υποθαλάσσια ή με γέφυρα) Σαλαμίνας – Περάματος – Μεγάρων και ενώνεται πλέον σταθερά η Αττική με την Νήσο της Σαλαμίνας.

Η Σαλαμίνα εδώ και χρόνια αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων συμπολιτών μας που την επιλέγουν ως μόνιμο τόπο κατοικίας. Έχει γνωρίσει μια τεράστια πληθυσμιακή αύξηση χωρίς όμως οι υποδομές του νησιού να έχουν ακολουθήσει παρεμφερή τροχιά.

Μεγάλο παράγοντα υστέρησης στην πρόοδο του νησιού αποτελεί η αναγκαστική θαλάσσια σύνδεσή του με το Πέραμα και τα Μέγαρα έργο που εκτός από την μείωση της χρονοαπόστασης θα συμβάλλει σημαντικά την τουριστική , αγροτική ανάπτυξη της περιοχής και θα παίξει σημαντικό ρόλο σε τυπικό επίπεδο αφού θα διευκολύνει τους κατοίκους – εργαζομένους στην μετακίνηση τους καθημερινά προς την εργασίας τους και αντιστρόφως.

Β. ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΛΙΜΑΝΙ – ΠΡΑΣΙΝΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Β1. Αξιοποίηση Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου

Στα σύνορα των Δήμων Δραπετσώνας και Κερατσινίου εκτείνεται η γνωστή πλέον με την ονομασία Λιμενοβιομηχανική Ζώνη Δραπετσώνας – Κερατσινίου.

Πρόκειται για μία από τις πλέον υποβαθμισμένες και εγκαταλελειμμένες περιοχές στα όρια της Νομαρχίας Πειραιά συνολικής έκτασης 661,05 στρεμμάτων, εκ της οποίας 528 βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Δραπετσώνας και 133,05 εντός του Δήμου Κερατσινίου.

Η περιοχή έχει ήδη καθοριστεί ως περιοχή Ανάπλασης με βάση τις αποφάσεις της Ε.Ε. και του ΟΡΣΑ της 10.4.1997 και 1.10.1997 που τροποποιούν το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Για περισσότερα από 15 χρόνια διεξάγονται συζητήσεις που περιστρέφονται στην ανάγκη ανάπλασης του συνόλου της περιοχής και της απόδοσής της στους κατοίκους, δυστυχώς μέχρι σήμερα άνευ αποτελέσματος.

Τα «Λιπάσματα» είναι ο μοναδικός τέτοιας έκτασης δυνάμει ελεύθερος χώρος του ευρύτερου Πειραιά συνολικής έκτασης 660 περίπου στρ.

Η Νομαρχία Πειραιά πολύ σύντομα θα καταθέσει μελέτη για την αξιοποίηση της περιοχής ως Μητροπολιτικού Πάρκου, υψηλού Πρασίνου, Αναψυχής, Πολιτισμού και Ήπιας Ανάπτυξης :
1. με ριζική ανακαίνιση και αξιοποίηση των εναπομεινάντων ιστορικών κτιρίων και βιοµηχανικών «στοιχείων» (Κτίριο «Ηλεκτρικής», «Γυαλάδικο», «Σιλό», εργοστάσιο Κοντοπούλου κ.ά.),
2. με ανέγερση δύο υπερσύγχρονων κτισμάτων – ουρανοξυστών για την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρήσεων
3. και με ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα, από την οποία είναι αποκλεισμένοι σήμερα οι κάτοικοι του ευρύτερου Πειραιά.
Διαφωνούμε με πλήρη την τσιμεντοποίηση του συνόλου της έκτασης και τη δημιουργία μιας ελιτίστικης ζώνης με πολυδιάστατες δραστηριότητες.

Και αυτό γιατί μπορεί για δεκαετίες ολόκληρες η δυτική παράκτια ζώνη να παρέμεινε λιμενοβιομηχανική σε αντίθεση με την ανατολική που εξελίχθηκε σταδιακά σε περιοχή τουριστικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων αναψυχής, αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι πρέπει να δώσουμε στη δυτική παράκτια ζώνη εικόνα ανάλογη με αυτή της ανατολικής.

Γιατί μπορεί να είναι κοινή η παραδοχή ότι η ανάπλαση της περιοχής είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, το τελευταίο ωστόσο που λείπει από τον Πειραιά είναι χώροι με εμπορικές δραστηριότητες. Αυτό που όλοι πρέπει να αντιληφθούν είναι ότι δεν μας λείπει το τσιμέντο. Μας λείπει το οξυγόνο. Και το οξυγόνο που μας λείπει πρέπει να το αναπληρώσουμε.

Για τον λόγο αυτό η πρότασή της Νομαρχίας Πειραιά για την ανάπλαση της περιοχής, αφορά στη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, υψηλού Πρασίνου, Αναψυχής, Πολιτισμού και Ήπιας Ανάπτυξης

Β2. Ζώνη Καινοτομίας & Πολιτισμού (ΟΛΠ)

Η πρόταση αφορά στη δημιουργία μιας ζώνης καινοτομίας, εκπαίδευσης, έρευνας και πολιτισμού στον Πειραιά σε χώρους ευθύνης του ΟΛΠ μέσα στο λιμάνι του Πειραιά στην Ακτή Βασιλειάδη, που θα αποτελέσει την αρχική δημόσια επένδυση στα πλαίσια ενός ευρύτερο σχεδίου ανάπτυξης της περιοχής.

Πρόκειται ουσιαστικά για εκτάσεις και υποδομές μη αξιοποιήσιμες που μπορούν με τις κατάλληλες επεμβάσεις να μετατραπούν σε πνεύμονες πολιτισμού, επιχειρηματικότητας, εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας.

Οι βασικές δράσεις του έργου περιλαμβάνουν τη δημιουργία τριών κέντρων, ενός Κέντρου Καινοτομίας, Εκπαίδευσης και Εφαρμοσμένης Έρευνας που θα συνοδεύεται από μία σειρά δράσεων εκπαίδευσης και εφαρμοσμένης έρευνας, ενός Εμπορικού Κέντρου που θα φιλοξενεί γραφεία επιχειρήσεων, συνεδριακούς χώρους και χώρους εμπορικής χρήσης και αναψυχής και τέλος τη δημιουργία ενός Κέντρου Πολιτισμού που θα περιλαμβάνει ένα εκθεσιακό κέντρο και ένα μουσείο, το Μουσείο του Μέλλοντος με έντονες αναφορές σε επιστημονικά, τεχνολογικά και κοινωνικά θέματα. Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθεί και ο Υπαίθριος Χώρος για δράσεις εμπορικές, πολιτισμού και αναψυχής.

Το Κέντρο Καινοτομίας στοχεύει στην υποστήριξη της ανάπτυξης της περιοχής και πιο συγκεκριμένα τη στήριξη της ικανότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων να παρακολουθούν νέες αγορές και τεχνολογίες, να σχεδιάζουν νέα προϊόντα / υπηρεσίες και να συνδέονται με εξειδικευμένα κέντρα άντλησης τεχνογνωσίας.

Το Εμπορικό Κέντρο στοχεύει στην προσέλκυση επιχειρήσεων που αναζητούν χώρους γραφείων και χώρους για συνέδρια, συναντήσεις, κτλ. και.

Το Κέντρο Πολιτισμού στοχεύει στην προσέλκυση επισκεπτών και δραστηριοτήτων στην περιοχή με αναφορές στην κληρονομιά της περιοχής και τη σύνδεση με τις μελλοντικές εξελίξεις στην εργασία, αναψυχή, κτλ.. Ο συνδυασμός των δράσεων προβλέπεται να αναπτύξει επαρκώς την περιοχή, να την αναβαθμίσει και να την προετοιμάσει για την ένταξη άλλων δραστηριοτήτων.

Το προτεινόμενο έργο ενσωματώνει και υποστηρικτικές δραστηριότητες για τη βέλτιστη προετοιμασία των παραπάνω κέντρων και δράσεων, όπως είναι ο σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων και τεχνικών έργων, η υλοποίηση των τεχνικών έργων βασικών υποδομών, η υλοποίηση των τεχνικών έργων διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου και βέβαια τα τεχνικά έργα αναπλάσεων και ανακατασκευών των κτιρίων.

Πυρήνας του έργου θα είναι η δημιουργία μιας προηγμένης και διεθνώς πρωτότυπης ζώνης καινοτομίας για τον πολιτισμό, την έρευνα, την εκπαίδευση και την επιμόρφωση.

Παράλληλα όμως η σύλληψη της δημιουργίας μιας «Ζώνης Καινοτομίας» παρέχει την δυνατότητα άμεσων δράσεων προς την κατεύθυνση :
- της ανατροπής της εικόνας του οικονομικού μαρασμού της περιοχής
- της αντιστροφής των αρνητικών συνεπειών από την αποβιομηχάνιση της Αττικής
- της ενθάρρυνσης των προσπαθειών ενίσχυσης των πρωτοβουλιών της νέας οικονομίας
- της δημιουργίας συμπληρωματικότητας δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων
- της εξασφάλισης χώρων και υποδομών, διοργάνωσης και φιλοξενίας διεθνών πολιτικών, πολιτιστικών, τεχνολογικών και επιχειρηματικών γεγονότων που θα καταστήσουν τον Πειραιά ένα διεθνούς αναγνωρισιμότητας και υψηλής ανταγωνιστικότητας αστικό κέντρο με υπηρεσίες υψηλής αισθητικής και μοναδικής πρωτοτυπίας.

Γ. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ

Γ1. Απομάκρυνση δεξαμενών Περάματος – Αξιοποίηση και ανάδειξη χώρου

Η πλέον περιβαλλοντικά βεβαρημένη περιοχή του Πειραιά είναι χωρίς αμφιβολία το Πέραμα.

Μία από τις πλέον οχλούσες δραστηριότητες αποτελεί η αποθήκευση, σε άμεση γειτνίαση με τον οικισμό του Περάματος, χημικών και καυσίμων.

Οι επιπτώσεις από την λειτουργία των δεξαμενών αποθήκευσης είναι σοβαρές για τους κατοίκους, ενώ ο κίνδυνος αποκλεισμού της περιοχής σε περίπτωση ατυχήματος είναι ορατός, γιατί οι δεξαμενές καυσίμων βρίσκονται αμφίπλευρα της κεντρικής αρτηρίας, που συνδέει την πόλη με τον υπόλοιπο Πειραιά.

Η ηχορύπανση είναι υψηλή, ενώ η κυκλοφοριακή φόρτιση μεγάλη. Στην ατμοσφαιρική ρύπανση, που η κυκλοφοριακή φόρτιση συνεπάγεται, θα πρέπει να προστεθεί και η περαιτέρω επιβάρυνση με υδρογονάνθρακες, που έχουν μετρηθεί αυξημένοι στην περιοχή, από τις δεξαμενές καυσίμων.

Πρόσθετα, οι χωροταξικές και πολεοδομικές επιπτώσεις είναι σημαντικές. Η πόλη του Περάματος αποκομμένη από τον υπόλοιπο Πειραιά εμφανίζει στοιχεία απομόνωσης και περιθωριοποίησης του πληθυσμού, ενώ ταυτόχρονα αποστερείται ζωτικού χώρου για χρήσεις κοινωνικού εξοπλισμού.

Οι εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων πετρελαιοειδών συμβάλλουν στη δημιουργία τείχους αποκλεισμού των κατοικιών από το θαλάσσιο μέτωπο.

Στα πλαίσια της παρούσας πρότασης, προτείνεται η απομάκρυνση των δεξαμενών αποθήκευσης πετρελαιοειδών από τον Δήμο Περάματος και την αξιοποίηση του χώρου με βασικές προτεινόμενες χρήσεις.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής ενδεχόμενες παρεμβάσεις:
 Χώροι αναψυχής
 Χώροι ανάπτυξης αθλητικών δραστηριοτήτων
 Χώροι ανάπτυξης πολιτιστικών δραστηριοτήτων
 Χώροι ανάπτυξης τομέων νέας τεχνολογίας
 Χώροι ανάπτυξης επιχειρηματικότητας στον τομέα της ναυτιλίας και των μεταφορών.

Γ2. ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΦΥΛΑΚΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

Έχοντας βιώσει εξεγέρσεις, επεισοδιακές αποδράσεις, βίαιες καταστολές, οι κάτοικοι της περιοχής του Κορυδαλλού, τα γειτνιάζοντα σχολεία και αθλητικές εγκαταστάσεις περιμένουν να δουν να γίνεται πράξη η οριστική απομάκρυνση των Φυλακών από την πόλη και τα 120 στρέμματα που σήμερα καταλαμβάνουν να αποδοθούν στην Αυτοδιοίκηση και να αξιοποιηθούν περιβαλλοντικά προς όφελος της ποιότητας ζωής τους.

Γ3. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΧΡΩΠΕΙ

Το οικόπεδο της ΧΡΩΠΕΙ είναι ένας από τους λιγοστούς εναπομείναντες ελεύθερους χώρους στη γειτονιά μας, στον ευρύτερο Πειραιά.

Όπως όλοι γνωρίζουμε η έκταση περίπου 47 στρεμμάτων έχει χαρακτηριστεί με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (Ν.1512/85) και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πειραιά (ΦΕΚ 79/88) σαν χώρος πρασίνου, αθλητικών και κοινωνικών χρήσεων.

Στη Νομαρχία Πειραιά έχουμε δώσει σκληρούς αγώνες μαζί με τους πολίτες προκειμένου αυτός ο χώρος να μην παραδοθεί βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα αλλά να αξιοποιηθεί προς όφελος των πολιτών.

Θυμίζουμε ότι στην κατεύθυνση αυτή το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά με ομόφωνη απόφασή του ήδη από τον Μάιο του 2004 είχε ταχθεί κατά της τσιμεντοποίησης της ΧΡΩΠΕΙ.
Το 2005 όταν η ιδιοκτήτρια εταιρεία έκανε σχέδια ανάπλασης του χώρου με κριτήριο τα δικά της συμφέροντα είχαμε αντιδράσει δυναμικά και όλοι μαζί δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση, πολίτες και φορείς πετύχαμε να μην γίνουν πράξη τα σχεδία της εταιρείας.

Εμείς πιστεύουμε ότι με αναλογία πρασίνου 1 τ.μ. ανά κάτοικο αυτό που μας λείπει δεν είναι τα Mall, δεν είναι οι πολυκατοικίες, δεν είναι το γκρι χρώμα του τσιμέντου. Αυτό που μας λείπει είναι το οξυγόνο.

Στη Νομαρχία Πειραιά θέλουμε οι πόλεις, οι γειτονιές και συνοικίες μας να έχουν ανθρώπινο πρόσωπο. Είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι δυνατό να πετύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
 Διαφωνούμε με τη λογική της υπερεκμετάλλευσης των ελεύθερων χώρων του Πειραιά.
 Αντιδρούμε στην τσιμεντοποίηση χώρων πρασίνου.
 Είμαστε κατά των υπερμεγεθών κτιρίων και των τεράστιων εμπορικών κέντρων στην καρδιά των πόλεων.
 Αγωνιζόμαστε σθεναρά για την αξιοποίηση και απόδοση στους συμπολίτες μας όλων των εναπομείναντων ελεύθερων χώρων του ευρύτερου Πειραιά.

Στηρίζουμε την προσπάθεια του Δήμου να αναπλαστεί ο χώρος και για την αξιοποίησή του προτείνουμε :
• την δημιουργία Πάρκου αναψυχής με έμφαση στην ελεύθερη πρόσβαση και την ανάδειξη υψηλού πρασίνου
• την προαγωγή του Πολιτισμού, με την δημιουργία ανοικτού θεάτρου
• την προαγωγή του Αθλητισμού με την δημιουργία Σταδίου Κλασικού Αθλητισμού – Προπονητηρίου
• την δημιουργία Υπόγειου χώρου Στάθμευσης, με μικρό τίμημα, ο οποίος θα απορροφά μεγάλο μέρος της εισερχόμενης κυκλοφορίας στον Πειραιά και σε συνδυασμό με νέες συγκοινωνιακές γραμμές (τράμ, μετρό, μικρά λεωφορεία, κλπ) θα μεταφέρουν τους πολίτες από και προς το Κέντρο του Πειραιά.

Δ. ΑΛΛΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Δ1. Ιπποδάμειος Κεντρική Αγορά Τροφίμων – Χονδρεμπορικό Πάρκο

Η παρούσα πρόταση αφορά στη δημιουργία και λειτουργία μιας Αγοράς Λιανικού Εμπορίου στον Πειραιά, η οποία αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Η αγορά θα αφορά κυρίως τους κλάδους των ιχθυοπωλείων, των κρεοπωλείων και της εμπορίας οπωροκηπευτικών. Παράλληλα όμως, αν και σε μικρότερη κλίμακα, θα μπορούν να αναπτυχθούν και άλλες κατηγορίες λιανικού εμπορίου (είδη περιπτέρου, είδη λαϊκής τέχνης, ανθοπωλεία κτλ).

Επιπλέον, οι σύγχρονες προδιαγραφές που θα ακολουθηθούν, η τοποθεσία που θα επιλεγεί για τη στέγαση της αγοράς, καθώς και η σύνδεση της με άλλες, γενικότερου ενδιαφέροντος, δραστηριότητες θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της περιοχής.

Η δημιουργία και λειτουργία της Ιπποδάμειας Αγοράς θ’ αποσκοπεί στην ασφαλή, μακροχρόνια και σε λογικές τιμές επαγγελματική στέγη, τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα λόγω των οικονομιών κλίμακας που δημιουργούνται σε όλες τις λειτουργίες των καταστημάτων - προμήθειες, διαφήμιση, αποθήκευση, ψυκτικοί χώροι, διατήρηση ευπαθών προϊόντων, καθαριότητα, φύλαξη, κ.λπ. Τα παραπάνω αποτελούν πρόσθετους σημαντικούς παράγοντες ανταγωνιστικότητας και μείωσης του κόστους.

Στην αύξηση της προσφοράς επαγγελματικής στέγης, την απελευθέρωση πολλών σημερινών καταστημάτων, που μπορούν να έχουν ευνοϊκές επιπτώσεις στη συγκράτηση των ενοικίων άλλων καταστημάτων εκτός αγοράς και στην καλύτερη ομαδοποίηση κατά περιοχή διαφόρων άλλων εμπορικών δραστηριοτήτων.

Σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων της αγοράς, όπως ιδιαίτερα στην περίπτωση των ιχθυοπωλείων στη δημιουργία πολλών νέων καταστημάτων, πάγκων πώλησης ώστε να αποτελέσουν το σημαντικότερο "πόλο έλξης" πελατών με πολλές έμμεσες ευνοϊκές επιπτώσεις για τα υπόλοιπα καταστήματα της Αγοράς αλλά και του εμπορικού κέντρου του Πειραιά

Στην εισροή καταναλωτών και από άλλες συνοικίες, σε μια αγορά που θα συμφέρει τον καταναλωτή από άποψη χρημάτων και χρόνου, όπου θα έχει εύκολη εξυπηρέτηση με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα.

Εκτός από τα οφέλη και τις πολύ σημαντικές ευνοϊκές επιπτώσεις για το Λιανικό Εμπόριο και τους καταναλωτές, σημαντικές θα είναι και οι επιπτώσεις σε άλλους τομείς που αφορούν την ανάπτυξη του Πειραιά. Θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας που θα προέλθουν τόσο απ’ την αύξηση της δραστηριότητας των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων που θα εγκατασταθούν εκεί όσο και από νέα καταστήματα που θα λειτουργήσουν. Αρκετές νέες θέσεις εργασίας θα προκύψουν από έμμεσες, συναφείς με τη λειτουργία της αγοράς, δραστηριότητες αλλά και απ’ τις δραστηριότητες της πόλης του Πειραιά.

Η δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης και χώρων αναψυχής κοντά στο λιμάνι και η δημιουργία μιας σύγχρονης αγοράς σε ένα μάλλον υποβαθμισμένο χώρο, που δεν αξιοποιείται στο βαθμό που του αρμόζει σήμερα, αποτελούν παράγοντες γενικότερης ανάπτυξης και αναβάθμισης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί η δημιουργία μιας μόνιμης και μάλλον σημαντικής πηγής εσόδων– μετά την απόσβεση του έργου – που θα προέρχεται από τη λειτουργία της αγοράς, έσοδα τα οποία μπορεί να συμβάλλουν στην υλοποίηση νέων δραστηριοτήτων των τοπικών αρχών προς όφελος των κατοίκων και της ανάπτυξης της πόλης του Πειραιά.

Εξίσου σημαντικό είναι να προχωρήσει και η δημιουργία Χονδρεμπορικού Πάρκου που θα συγκεντρώσει δραστηριότητες παρεμφερούς λειτουργίας χονδρικού εμπορίου σε συγκεκριμένο χώρο. Η λειτουργία Χονδρεμπορικού Πάρκου αποτελεί πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά που υποστηρίζουμε καθώς ουσιαστικά επιχειρεί να βάλει τάξη στην άναρχη χωροθέτηση τέτοιου τύπου εμπορικών δραστηριοτήτων.

Δ2. Νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά

Στο Δικαστικό Μέγαρο στεγάζονται το Εφετείο Πειραιά, η Εισαγγελία Εφετών Πειραιά, το Πρωτοδικείο Πειραιά, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά και εντός αυτού εργάζονται και κυκλοφορούν, περίπου 2.500 άτομα σε καθημερινή βάση.

Το υπάρχον και χρησιμοποιούμενο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά στερείται εξάλλου εξόδων κινδύνου, με συνέπεια όταν συμβεί κάποιο ατύχημα ή έκτακτο περιστατικό, π.χ. πυρκαγιά, να τεθεί σε κίνδυνο η ζωή δικαστών, διαδίκων, δικηγόρων, δικαστικών υπαλλήλων και των άλλων πολιτών.

Εξάλλου το κτήριο αυτό είναι ακατάλληλο για Δικαστικό Μέγαρο λόγω έντονης έλλειψης χώρων, αιθουσών κά. Προβλήματα καίριας σημασίας για τη λειτουργία του παρουσιάζει και το Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά που στεγάζεται σε ορόφους πολυκατοικίας.

Ενώπιον αυτής της τραγικής κατάστασης πριν από 20 χρόνια, περίπου, η Πολιτεία αναγνώρισε την ανάγκη μεταστέγασης του Δικαστηρίων του Πειραιά και άρχισε ένας μαραθώνιος προτάσεων, σχεδίων, υποσχέσεων, εφαρμογών, επισκέψεων Υπουργών αρμοδίων και μη.

Η πρόταση του ΔΣΠ ήταν το Μέγαρο ΧΡΩΠΕΙ και πιο συγκεκριμένα ο χώρος της ΕΛ.ΒΙ.ΠΥ. Όμως ο ΕΟΦ, στον οποίο ανήκει η έκταση αυτή ζητάει 75 εκ.ευρώ για αγορά. Ποσόν αποτρεπτικό και για την Πολιτεία και για τα κονδύλια που διαχειρίζεται το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Η νέα πρόταση είναι η μετεγκατάσταση στο Φάληρο σε κτήριο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων.

Το χρόνιο ζήτημα του Δικαστικού Μεγάρου άρχισε πλέον να ξεκαθαρίζει. Προκρίνεται πια από το Υπουργείο Δικαιοσύνης μέσω της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ως προτιμώμενη λύση η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων του Πειραιά στην περιοχή Ρετσίνα συνολικής έκτασης 27 στρ., ιδιοκτησίας της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ και με κόστος 25.000.000 ευρώ, όπου μπορούμε να ανοικοδομήσουμε περί τις 70.000 τμ ικανά να υπερκαλύψει όλες τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες των δικαστικών κτηρίων του Πειραιά.

Η λύση αυτή προτιμάται έναντι της ΧΡΩΠΕΙ, αφού και χωροταξικά εξυπηρετεί καλύτερα λόγω της εγγύτητας στο κέντρο της πόλης, αλλά και δεδομένων των προβλημάτων που παρουσιάζει η ΧΡΩΠΕΙ τόσο με τον περιορισμό στη χρήση των διατηρητέων βιομηχανικών κτισμάτων όσο και στον αποχαρακτηρισμό, κατεδάφιση και αναδιαμόρφωση των υπαρχόντων που όμως θα υπολείπονται κατά πολύ σε έκταση από αυτών της Ρετσίνα.

Οι απαραίτητες διαδικασίες πρέπει να επισπευτούν.

Δ3. Αξιοποίηση νερού από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας

Ο σχεδιασμός και υλοποίηση έργων για τη οικονομία των υδατίνων πόρων και την βιώσιμη χρήση του νερού αποτελεί ανάγκη ζωτική για τα επόμενα χρόνια.
Για την άρδευση του Αττικού πρασίνου και την περαιτέρω ανάπτυξή του (αναδάσωση ορεινών όγκων, πάρκο του Ελληνικού κλπ) χρησιμοποιούνται ήδη σημαντικές και θα απαιτηθούν πολύ σημαντικότερες ποσότητες νερού.

Το νερό που χρησιμοποιείται για αυτή τη χρήση, είτε είναι υψηλής αξίας (πόσιμο) από το δίκτυο ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ ή προέρχεται από γεωτρήσεις συμβάλλοντας στην υπεράντληση του υδροφόρου ορίζοντα.

Ταυτόχρονα σημαντικές ποσότητες νερού, απορρίπτονται από το ΚΕΛ Ψυττάλειας στο Σαρωνικό.

Προσδοκούμε στην ανάπτυξη στενής συνεργασίας με την ΕΥΔΑΠ για την αξιοποίηση του απορριφθέντος στη θάλασσα νερού από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας για άρδευση καλλιεργειών, κοινοχρήστων χώρων πρασίνου ή άλλους συμβατούς στόχους.

Για το εν λόγω έργο έχει εκπονήσει μελέτη η Πειραϊκή Ανάπτυξη ΑΕ της Νομαρχίας Πειραιά στο πλαίσιο της στρατηγικής της αειφόρου ανάπτυξης που ακολουθούμε.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκίδα και όπως έχει αποδειχθεί είναι μεγάλης κοινωνικής ανταποδοτικότητας, καθώς εξυπηρετήσει ταυτόχρονα, τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και τους πολίτες.

Δ4. Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Πειραιά

Η πρόταση αφορά στην εκπόνηση και υλοποίηση ενός συνολικού προγράμματος έργων συντήρησης, ανάπλασης και ανάδειξης όλων των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά, με την δημιουργία δικτύου διαδρομών για την «Ενοποίηση των Αρχαιολογικών χώρων Πειραιά».

Τα βασικά σημεία των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά είναι τα παρακάτω :
 To Κονώνειο Τείχος
 Οι Αστικές Πύλες Πειραιά
 Η Πύλη της Ηετιώνειας
 Η Σκευοθήκη του Φίλωνος
 Τα Ερείπια Αρχαίων Ναών
 Το Αρχαίο Θέατρο της Ζέας
 Η αρχαία Πόλη του Πειραιά (Ιπποδάμεια πολεοδομία)

Τα σημερινά στοιχεία σχετικά με τους αρχαιολογικούς χώρους του Πειραιά, αναδεικνύουν την σημαντική έλλειψη εκ μέρους των αρμοδίων φορέων, έργων και ενεργειών που να διαφυλάσσουν και να προβάλλουν τόσο τα αρχαία μνημεία, όσο και την ιστορικότητα κάθε ενός από αυτά.

Αποτέλεσμα αυτής της πολύχρονης αδράνειας των αρμόδιων κρατικών φορέων είναι η σημερινή υποβαθμισμένη εικόνα των πολυάριθμων και σημαντικών αρχαιοτήτων του Πειραιά, αλλά και η παντελής ανάληψη δράσεων προς την κατεύθυνση της ανάδειξης της ιστορικής, πολιτιστικής και πολιτισμικής τους αξίας καθώς και της συμβολής τους στο σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Βασικές προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση αυτού του είδους της αναπτυξιακής διαδικασίας σε τοπικό – Νομαρχιακό επίπεδο, είναι :
 Η φυσική προστασία και ανάδειξη του συνόλου των ιστορικών αρχαιοτήτων της περιοχής με οργανωμένο και συντονισμένο τρόπο.
 Η εκπόνηση και υλοποίηση ενός προγράμματος έργων και ενεργειών με σκοπό την ενοποίηση των χώρων αυτών, με τρόπο που να μπορεί να τα αναδείξει ως σύνολο και να τα κάνει εύκολα προσβάσιμα σε επισκέπτες.
 Ο σχεδιασμός και υλοποίηση ενεργειών που θα ενημερώνουν και θα ευαισθητοποιούν το κοινό – Έλληνες και ξένους – όσον αφορά την ιστορική σημαντικότητα του τόπου, αλλά και την δυνατότητα συνδυασμού με τουριστικές υπηρεσίες καινοτόμου χαρακτήρα.
 Η ανάληψη αποτελεσματικής υλοποίησης όλων των προαναφερομένων δράσεων, έργων και ενεργειών, υπό τη συντονισμό και την εποπτεία ενός φορέα με ειδίκευση τόσο στα θέματα προστασίας και ανάδειξης αρχαιολογικών χώρων, όσο και στα θέματα ευαισθητοποίησης, πληροφόρησης και τουριστικής αξιοποίησης.

Βασικός σκοπός της εν λόγω πρότασης είναι η υλοποίηση ενός προγράμματος έργων για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά, (αναλαμβάνοντας δράσεις, συντονίζοντας τους αρμόδιους φορείς που εμπλέκονται κλπ), όπως θα εξειδικευτεί από την σχετική μελέτη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
https://econews.forumgreek.com
 
: Ποια μέτρα προτείνει η Νομαρχία για Πειραιά και λιμάνι
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤ. ΚΙΝΗΣΗΣ 8/4/09 ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΝ.ΑΤ
» ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ:
» Μέτρα στη Θεσσαλία για τη διαχείριση του νερού

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ :: NEWS PORTAL-
Μετάβαση σε: